Een sappige steak, precies lang genoeg gebakken en geserveerd met goudgele frietjes. Al jarenlang ons nationale gerecht.
 
Rundvlees is nog nooit zo veilig geweest. Want de overheid heeft niet geaarzeld om gepast te reageren op de verschillende problemen, die vast ook bij u enkele vragen over rundvlees deden rijzen.



Traditioneel, creatief, licht, stevig, op grootmoeders wijze, exotisch, ... met rundvlees kunt u in de keuken alle kanten uit. En het smaakt nooit doordeweeks, zelfs niet in de snelle bereiding op een week avond. Kies uit de tientallen verschillende versnijdingen –steak, entrecote, karbonade, lapjes, gebraad, ...- en laat u leiden door de seizoenen, de gelegenheid en de inspiratie van het moment.

Genieten van een stukje heerlijk rundvlees begint met de zekerheid dat de kwaliteit van wat in uw bord ligt, gewaarborgd is.



 

Voedingsdeskundigen zullen het u graag bevestigen: rundvlees maakt deel uit van een gevarieerde, gematigde en evenwichtige gezonde voeding. Vlees in het algemeen en rundvlees in het bijzonder zijn rijk aan waardevolle en zelfs levensnoodzakelijke voedingsstoffen zoals eiwitten, vetten, mineralen en vitaminen. Omdat sommige van deze voedingsstoffen nagenoeg niet in plantaardige producten aanwezig zijn, mag een portie rundvlees niet op het menu ontbreken.

Ondanks zijn grote voedingswaarde heeft vlees af te rekenen met de hardnekkige misvatting dat het vettig en dus ongezond is.



Onderzoek heeft aangetoond dat het vetgehalte van vers vlees meestal overschat wordt.
Vaak vergeet men dat de bereidingswijze (o.a. de gebruikte vetstof voor bakken of braden en de gebruikte saus) het vetgehalte van de maaltijd verhoogt en niet het vlees zelf. Dit toont duidelijk aan dat één voedingsmiddel de voeding niet gezond of ongezond maakt.

Een goed stukje rundvlees is niet alleen erg lekker, maar ook onmisbaar in een gezonde, evenwichtige voeding.